Skvělé kritiky sklidila nejnovější operní inscenace Bazilejského divadla, Charpentierova Médée, jejíž titulní postavu ztvárnila v lednu Magdalena. Esencí veškerých hodnocení je konstatování, že vynikající výkony všech zúčastněných korunovala právě Magdalena:
Süddeutsche Zeitung: Charpentierova opera Médea byla uvržena do klatby, kterou Magdalena Kožená v Bazileji triumfálně zrušila... Kožené Médea uvažuje chladnokrevně, ale je zároveň plná zlosti, zoufalství, kypící erotiky. Kožená vždy ovládá výraz netlumených vášní, nicméně toto ztvárnění nemilosrdné ženské pomsty je dosavadní korunou její jevištní dráhy. Její Médea nezuří, nechrlí zlobu, není podrážděná, ale jde svému kalkulu vstříc chladně. Každá vražda má logiku. Dramatický výraz i síla zpěvu se neustále stupňuje. Její činy jsou pochopitelné, oběti nevzbuzují lítost. Kožená je středobodem tohoto divadelního zázraku, nicméně má i skvělé spolupracovníky.
Basellandschaftliche Zeitung: Grandiózní Magdalena Kožená zpívá s jitřivou intenzitou... V každém slově, v každém gestu se skrývá silná emocionalita. Kožená předkládá širokou paletu zlosti, postupně se mění v démona... Mistrovské je její ovládnutí recitativu, tak důležitého právě ve francouzské barokní opeře. Její mluvený zpěv i zpívaná mluva jsou strhující svou životností.
Řadu kritik a recenzí v původním znění přinášíme zde.